מה זה מיינדפולנס?

המיינדפולנס זה קשיבות. גישה שמעודדת מודעות קשובה.

באנגלית, mindfulness, ובעברית "קשיבות" ו/או "מיינדפולנס".

 

הפניית הקשב למה שמתרחש ברגע הזה, בכאן ועכשיו, ע"י הבאת תשומת לב מוכוונת ובלתי שיפוטית.

סוג של תשומת לב שאפשר לפתח על ידי אימון מוחי ותירגול, עם תוצאות שמוכחות מחקרית.

זה בעצם אימון התודעה לרוגע וקבלה עצמית, הפחתת מתח ולחץ, התמודדות עם קשיים,

הקשבה לשקט פנימי.

זו מודעות שמתמקדת ברגע הזה, בכאן ועכשיו ללא שיפוטיות,

 

אימון של מודעות קשובה דומה למדיטציה ומושפע מסוגים של מדיטציה.

 

ד"ר ג'ון קאבט זין, מפתח השיטה ,שילב בין  גישות- הפסיכואנליזה המערבית והבודהיזם, ויצר כבר בשנות ה 70 את  המיינדפולנס.

ראשית הוא טיפל בזה בעצמו, ואח"כ עם מטופליו וראה שזה עשה ממש מהפך.

הגישה מעודדות אימון בקשיבות וחופש. היא מביאה למודעות מאד עמוקה של עצמנו ושל גופנו, ולכן מיינדפולנס הינה גם חוכמת הגוף.

למעשה, הגוף מסמן לנו המון פעמים את אשר על ליבו.

כשאנו עוצרים לרגע, וחושבים מה קורה לי עכשיו בגוף? מה זה בא לספר לי?

הגוף תמיד מרגיש מעבר למילים…

אנו מקבלים מידע חשוב אודותינו, ובעיקר אודות הרגשות שעולים בנו כרגע.

אם כן, המיינדפולנס זה היכולת לזהות את הרגש ולא להזדהות איתו, ושם נמצא הריפוי האמיתי.

שיטת המיינדפולנס למעשה מציעה לראות את המחשבות כמחשבות במקום לראות בהם את המציאות עצמה.

כתוצאה מכך, אין למעשה טעם לשנות מחשבות או רגשות או להתעלם מתחושות פיזיות או דחפים. ניתן להתבונן בקיומן בלי שיהיו חייבים להשפיע על ההתנהגות שלנו והמציאות שאנו חווים.

בהקשר של סבל פסיכולוגי, גישת המיינדפולנס גורסת כי על אף שסבל נפשי הינו בלתי נמנע, ישנם מנגנונים שמעצימים אותו ואותם ניתן לעצור ולמנן.

בני האדם סובלים לא רק ממה שקורה, אלא ממה שקרה בעבר וגם ממה שעלול לקרות בעתיד.

זה המוח שמתעתע בנו, כי התודעה שואפת כל הזמן לחזור למוכר והידוע.

וזה המקור לסבל.   בעצם הניסיון להחליט להתעלם או להדחיק, להרחיק או לבטל את הרגשות והמחשבות הללו- אנו רק מעצימים את הסבל.

ישנם 2 שורשי סבל עיקריים: השתוקקות והימנעות.

החופש מלהשתוקק להיות מי שאני לא, ויחד עם זאת – להיות אני, להביא את עצמי באותנטיות.

וגם, החופש מהימנעות. הימנעות במובן של להימנע מכאב, עצב או פחד, הימנעות מפני פגיעה …

וזה דורש להיות בעמדת התצפית, לעמוד כצופה מהצד ולהתבונן. פשוט להפנות את תשומת הלב… כי כשאנחנו נלחמים- אנו רק מוסיפים סבל על הסבל שממילא נוצר עקב הרצון שלנו להימנע…

רוצים להוריד את מפלס הלחץ? לחיות יותר בכאן ועכשיו?

לייצר רגעים של ריכוז, שלווה, שמחה וכיף?

דברו איתי ואעזור לכם באהבה

ויקי 052-8339433

הכל זמני ואירועי ולנו יש רק את הרגע הזה להיות בו…

 

השארת תגובה